آمار بازدید

  • بازدید امروز : 448
  • بازدید دیروز : 1272
  • بازدید کل : 888836

گلابی وحشی


گلابی وحشی

گلابی وحشی، گلابی اروپایی و یا ناک، به انگلیسی: European pear، Wild Pear, Common pear

یکی از  گونه های گلابی است که در اروپا در مرکز و قرش و در آمریک به صورت دست کاشت و همچنین در جنوب غرب آسیا و  به صورت طبیعی یافت میشود. گلابی اروپایی در شمال و غرب یران نیز یافت می شود.

این گونه از خانواده Rosaceae ، درختانی به ارتفاع 4 تا 9 متر است. در برخی مواد تا ارتفاع 13 متر نیز ثبت شده است. درختی است خزان کننده. گونه ای تک پایه، به وسیله حشرات گرده افشانی می کند. مناسب برای: خاکهای سبک (شنی) ، متوسط (لومی) و سنگین (رس)، خاک خوب زهکشی شده را ترجیح می دهد و می تواند در خاک رس سنگین رشد کند. PH مناسب: خاکهای اسیدی ، خنثی و اساسی (قلیایی). این گیاه می تواند به صورت نیمه سایه یا بدون سایه رشد کند. خاک مرطوب را ترجیح می دهد و می تواند خشکی را تحمل کند. این گونه می تواند آلودگی جو را تحمل کند.

درخت گلابی وحشی دارای میوه سخت است و طمع آن بین شیرین و ترش قرار دارد. این درخت برای میوه دهی نیاز به سرمای کافی در زمستان دارد. 

این مقاله کامل نیست و ادامه دارد.

 

 

 

  انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 430

برچسب های مهم

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل ماشینهای کشاورزی براساس کتاب تراکتورها و ماشینهای کشاورزی مولف : مهندس منصوری راد قالب بندی: پاورپوینت زبان :فارسی تعدادصفحات : 360 ص شرح مختصر : درس ماشین های کشاورزی جزء دروس اصلی رشته اقتصاد کشاورزیدر مقطع کارشناسی می باشد این درس در ... ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما