آمار بازدید

  • بازدید امروز : 304
  • بازدید دیروز : 1272
  • بازدید کل : 888692

درخت Quercus ilex


درخت Quercus ilex

به انگلیسی Holm oak

درختی است همیشه سبز که ارتفاع آن تا 20 متر می رسد. تاج آن بزرگ، خوش فرم و کروی است. این گونه در صده  1500 میلادی به بریتانیا آورده شده است. پوست تنه آن تیره و نهایتا برداشته شده و از بین می رود. شاخه آنها سیلندریک و به رنگ قهوه ای روشن است.

برگ آن تخم مرغی، به رنگ سبز تیره، مقعر همراه با کرک های کمرنگ در قسمت زیرین، برگهای جوان خوار دار هستند، برگهای مسن جاشبه کامل دارند.

گل آذین دم گربه ای کوچک و کشیده زرد که از هر دو گل نر و ماده از درخت آویزان شده اند.

گل های ماده پس از گرده افشانی توسط باد به بلوط تبدیل می شوند ، که کوچکتر و دارای نوک تیزتری نسبت به گل های بلوط انگلیسی یا Sessile oak هستند. بلوط های جوان قبل از افتادن سبز و بالغ تا یک کمی قهوه ای قرمز تیره می شوند.

ترجمه از وبسایت

https://www.woodlandtrust.org.uk/trees-woods-and-wildlife/british-trees/a-z-of-british-trees/holm-oak/

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 437

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل ماشینهای کشاورزی براساس کتاب تراکتورها و ماشینهای کشاورزی مولف : مهندس منصوری راد قالب بندی: پاورپوینت زبان :فارسی تعدادصفحات : 360 ص شرح مختصر : درس ماشین های کشاورزی جزء دروس اصلی رشته اقتصاد کشاورزیدر مقطع کارشناسی می باشد این درس در ... ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما