آمار بازدید

  • بازدید امروز : 348
  • بازدید دیروز : 1272
  • بازدید کل : 888736

درخت Robinia pseudoacacia


درخت Robinia pseudoacacia

Robinia pseudoacacia

به انگلیسی Black locust

در فارسی به آن آقاقیا گفته می شود.و درخت پهن برگ و خزان کننده است. معنی اسم گونه Pseudoaccia آکاسیای کاذب است. دلیل این نام گذاری ظاهر این گونه درختی است زیرا این درخت دارای برگ های بضوی و شکل شاخه بسیار شبه به آکاسیا است. البته این گونه از نظر خیشاوندی هیچ ارتباطی به آکاسیا ندارد. گونه آقاقیا متعلق به تیره Mimosoideae می باشد و بر خلاف تشابه های یاد شده در بالا گلهای بسیار متفاوتی دارند. همچنین شرایط اقلیمی این دو بسیار متفاوت است. آکاسیا مطعلق به مناطق حاره و نیمه حاره ای است در حالی که آقاقیا در مناطق معتدله و مدیترانه ای ظاهر می شود.

Robina9146.JPG

 

آقاقیا گیاهی است از زیر خانواده Faboideae از خانواده حبوبات (Fabaceae) و از اقوام نخود و لوبیا است. این گونه در جنوب غربی ایالات متحده به صورت بومی دیده می شود.

پوست آن به رنگ سیاه و خاکستری مایل به قرمز و مایل به قرمز یا نارنجی و شیارها است.

ریشه ملخ سیاه حاوی گره هایی است که به آن اجازه می دهد نیتروژن را درست کند ، همانطور که در خانواده نخود فرنگی معمول است.

شاخه ها به طور معمول زیگ زاگی هستند و ممکن است برجستگی و شیار داشته باشند یا گرد باشند. هنگامی که جوان هستند ، ابتدا با روکش سفید و نقره ای پوشانده می شوند اما این به زودی از بین می رود ، و آنها سبز کم رنگ و پس از آن قهوه ای مایل به قرمز یا سبز می شوند.

چوب قهوه ای مایل به زرد کمرنگ ، سنگین ، سخت ، قوی و در تماس با زمین بسیار بادوام است. وزن مخصوص این چوب 7333/0 و وزن تقریبی 732 کیلوگرم بر متر مکعب (7/45 پوند بر فوت مکعب) است.
Robinia pseudoacacia,Common Robinia, False Acacia, Bastard Acacia, Black Locust, Fragrant White Locust, Locust, Yellow Locust, White flowers, Fragrant flowers, Fragrant tree

برگها مرکب هستند ، به این معنی که هر برگ شامل برگهای کوچکتر مانند ساختارهایی به نام برگچه است که تقریباً در هر دو طرف ساقه که از داخل برگ عبور می کند جفت می شود. به طور معمول یک برگچه در نوک برگ وجود دارد (برگ مرکب شانه ای فرد) ، و برگ ها به طور متناوب روی ساقه قرار می گیرند. طول هر برگ 6-14 اینچ (15-36 سانتی متر) است و شامل 9-19 برگچه است که طول هر یک 1-2 اینچ (2.5-5.1 سانتی متر) و عرض 0.25 - .75 اینچ (0.64-1.91 سانتی متر) است. برگچهها از قسمت انتهایی گرد یا کمی فرورفته هستند و به طور معمول در قاعده گرد می شوند. برگها از جوانه تاشده به نصف ، سبز زرد ، پوشیده از نقره ای پایین که به زودی ناپدید می شوند ، بیرون می آیند.  که به سرعت می افتد. برگها با دمبرگهای باریک و مویی که در قاعده شیاردار و متورم هستند به شاخه متصل می شوند. 

 

ترجمه از 

https://en.wikipedia.org/wiki/Robinia_pseudoacacia

https://www.gardenia.net/plant/robinia-pseudoacacia

 

  انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 531

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل ماشینهای کشاورزی براساس کتاب تراکتورها و ماشینهای کشاورزی مولف : مهندس منصوری راد قالب بندی: پاورپوینت زبان :فارسی تعدادصفحات : 360 ص شرح مختصر : درس ماشین های کشاورزی جزء دروس اصلی رشته اقتصاد کشاورزیدر مقطع کارشناسی می باشد این درس در ... ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما