آمار بازدید

  • بازدید امروز : 319
  • بازدید دیروز : 1272
  • بازدید کل : 888707

Cupressus sempervirens


Cupressus sempervirens

Cupressus sempervirens

سرو مدیترانه ای و یا در فارسی به آن سرو ناز گفته می شود. این گونه بومی مدیترانه شرقی است، در شمال لیبی، جنوب آلبانی، در جنوب و خط ساحلی بلغارستان، در سواحل کروات و به صورت جمعیت منفصل و پاره پاره در ایران یافت می شود. سرو ناز یک درخت در سایز متوسط، همشه سبز و سوزنی برگ است که ارتفاعش تا 35 متر می رسد، ، با یک تاج مخروطی با شاخه های سطحی و شاخه های متغیر آزاد و آویزان. سرو ناز گونه ای با دیرزیسنی بالا است و طول زندگی آن گاها به 1000 سال می رسد.

شاخ و برگ به صورت افشان و با تراکم بالا رشد می کنند و رنگ آنها به سبز تیره می گراید. برگها رینجی بین 2 تا 5 میلیمتر را دارند و شکل آنها معمولا گرد و صاف نشده است. مخروط های دانه ای بیضی یا مستطیل و طول آنها 25-40 میلی متر است. در ابتدا سبز رنگ هستند و نهایتا بعد از 20 تا 24 ماه بعد از گرده افشانی به قهوه ای می گراید. طول مخروط های نر 3-5 میلیمتر است و گرده ها را در اواخر زمستان آزاد می شود.

سرو ناز بسیار به cypress canker حساس است که به وسیله قارچ Seiridium cardinale به وجود می آید و باعث ایجاد خشکیدگی شدید در شاخه هایی که این بیماری ایجاد شده است می شود.

Transliteration and translatd from:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cupressus_sempervirens

  انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 524

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل ماشینهای کشاورزی براساس کتاب تراکتورها و ماشینهای کشاورزی مولف : مهندس منصوری راد قالب بندی: پاورپوینت زبان :فارسی تعدادصفحات : 360 ص شرح مختصر : درس ماشین های کشاورزی جزء دروس اصلی رشته اقتصاد کشاورزیدر مقطع کارشناسی می باشد این درس در ... ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما