آمار بازدید

  • بازدید امروز : 376
  • بازدید دیروز : 1272
  • بازدید کل : 888764

Juniperus polycarpos C. Koch


Juniperus polycarpos C. Koch

Juniperus polycarpos C. Koch

اسم فارسی: ارس

مناطق پراکنش در اکثر ارتفاعات کشور از جمله شمال، شمال غرب و غرب و در بندر عباس و قفقاز یافت می شود..

این گونه در لیست قرمز IUCN در طبقه (Extinct(EX قرار دارد. یعنی منقرض شده. تقریبا ما اکولوژیست های ایرانی و دانشجویانی که رشته مرتبط به گیاه شناسی و یا جنگلداری را گذرانده ایم می دانیم که این گونه در ارتفاعات ایران حضور دارد اما آیااین حضور بلقوه است یا خیر. سازمان های بین المللی در صورتی که زیستگاه یک گونه نا مناسب باشد و گونه مزکور توانایی رشد بلقوه خود را نداشته باشد آن را در این طبقه از لیست خود قرار می دهند.

گونه ارس در یک گونه بارز و مهم در رشته کوه البرز است و البته در شمال خراسان و ارسباران نیز یافت می شود. همچنین در برخی از کوهستان های مرکزی ایران می توان آن را یافت. جنگل های طبیعی ارس به صورت تنک و باز  هستند. این گونه برای حفاظت آب و خاک بسیار حائز اهمیت است. این گونه در برابر سرما بسیار مقاوم است و سرمای بالای 35 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. این گونه در برابر خشکی نیز تا حدودی مقاوم است. این جنگل ها به دو دلیل بسیار فقیر هستند اول عدم توانایی این گونه ها در تجدید حیات طبیعی و دوم استفاده شدید احشام و همچنین انسان برای سوخت. اگر راهکارهای حمایتی برای این جنگلها در نظر گرفته نشود به زودی این جنگل ها نابود خواهند شد. بسیاری از پایه هاییکه امروزه در این جنگل ها وجود دارد بیشتر از ریشه جوش و پا جوش به وجود آمده اند.

مهمترین مشکل در جنگل های ارس عدم وجود تجدید حیات طبیعی است و این بیشتر به دلیل تولد بذر نازا و پوچ است. جنگل کاری در این مناطق به دلیل عدم وجود بذر سالم مشکل است و استفاده از تکنیک های گرده افشانی مصنوعی می تواند موثر یاشد.

ترجمه از:

Djavanshir, K. (1974). Problems of regeneration of Juniperus polycarpos C. Koch in the forests of Iran. Silvae Genetica, 23(4), 106-108.

https://www.gbif.org/species/2684791

 

  انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 481

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل ماشینهای کشاورزی براساس کتاب تراکتورها و ماشینهای کشاورزی مولف : مهندس منصوری راد قالب بندی: پاورپوینت زبان :فارسی تعدادصفحات : 360 ص شرح مختصر : درس ماشین های کشاورزی جزء دروس اصلی رشته اقتصاد کشاورزیدر مقطع کارشناسی می باشد این درس در ... ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما