آمار بازدید

  • بازدید امروز : 194
  • بازدید دیروز : 1272
  • بازدید کل : 888582

اثبات وجود خدا و هدفمند بودن خلقت انسان


اثبات وجود خدا و هدفمند بودن خلقت انسان

وجود خدا و هدفمند بودن نوع خلقت بشر همییشه بین خدا باوران و خدا ناباوران مورد بحث بوده و هر کدام دلایلی برای اثیات موضع خود آورده اند.

نظر خدا باوران: این جهان هستی دارای نظم و ترتیب منحصر به فرد است و این نظم ترتیب از واکنش های بی نظم و اتفاقی و تصادفی به وجود نیامده است. نتیجه هیچ واکنش تصادفی نظم نمی شود. نقاشی را در نظر بگیرید که تابلویی را نقاشی می کند یک چره یا منظره و یا هر پدیده دیگر که توسط انسانی با هوش و تدبیر نقاشی شده را پدید می آورد. حال اگر آن نقاش که فن و روش نقاشی را می داند را حذف کنیم و قوطی های رنگ را بر روی تابلو همینطوری بپاشیم و سالها این کار را ادامه دهیم آیا یک نقاشی به مانند نقاشی که نقاش دارای علم و فن آن را ترسیم کرده به وجود می آید. پس این جهان که میلیون ها بار از نقاسی آن نقاش پیچیده تر است پدیدآورنده بسیار عالمتر و با هوش تر خواهد داشت و نمی توان ادعا کنیم که این جهان پیچیده و منظم به طور اتفاقی و در نتیجه واکنشهای تصادفی که بیلیاردها دفعه تکرار شده به وجود آمده است.

نظر خداناباوران: بر خلاف نظر خداباوران این جهان پر از بی نظمی است، اصلا کل کیهان و جهان گیتی نتیجه یک انفجار خیلی بینظم به نام بید بنگ بوده است. وقتی بیلیونها بیلیون واکنش تصادفی و نا منظم همزمان با هم در حال انجام است بالاخره یکی از این واکنش ها در مسیر خلقت جهان امروزی قرار می گیرد.

ولی یک ایراد جدی بر این نظر این که به ازای هر واکنش اتفاقی و تصادفی در مسیر به وجود آمده انسان و جهان کنونی بنهایت واکنش بر خلاف آن رخ می دهد پس چگونه این واکنش های تصادفی مسیر تکامل انسان را طی کرده اند؟ خداناباوران می گویند تنها واکنشهایی ماندگارند که طبیعت و محیط با آن همسو باشد و واکنشهای نا همسو و مخالف حذف می شوند.

اما اجازه بدهید تا الگو شکلگیری حیات را در کل هستی و گیتی بررسی کنیم و این منحصر به کره خاکی ما نباشد.

در منظومه شمسی 8 سیاره در حال گردش هستند که از این میان تنها در زمین حیات وجود دارد. در راه شیری میلیون ها میلیون ستاره وجود دارد. در اطراف هر ستاره کمربندی به نام محدوده حیات وجود دارد که حیات مشابه حیاتی که بر روی زمین قرار دارد در آن محدوده قابل حصول است. یعنی اگر سیاره ای در این محدوده در حال گردش باشد احتمال وجود حیات در آن بالا است. این را در نظر داشته باشید که کهکشان راه شیری تنها یکی از میلیون ها میلیون کهکشان موجود در گیتی است. به این ترتیب باید تمدن هایی مشابه تمدن بشری در دیگر کرات وجود داشته باشد که برخی عقب افتاده تر و برخی پیشرفته تر از تمدن بشری است.

 

حال تمدن بشری با پیشرفت کنون پا فراتر از منظومه شمسی نگذاشته است، پس اگر تمدن پیشرفته تر از تمدن بشری وجود داشته باشد باید آنها تا به حال سراغ ما می آمدند. یعنی آنها در سطحی از پیشرفت به سر می بردند که بتوانند به روی زمین سفر کنند. حال این که تا به حال و در تاریخ بشریت چنین چیزی رخ نداده است.

این گفته که به وجود آمدن این نظم حاکم در خود دارای بینظمی های بسیار است صحیح است، اما بینظمی برخی از اجزای این نظام منظم هم بخشی از ماهیت و طبیعت آن به شمار می آید. به وجود آمدن یک نظام منظم مستلزم میلیون ها میلیون واکنش تصادفی و همزمان است. یک میلیارد جفت تاس را در نظر بگیرید، اگر این یک میلیارد جفت تاس را به صورت همزمان و با هم بر تاب کرده به چه احتمالی همه با هم جفت شش خواهد آمد؟ بله به احتمال یک سی و ششم به توان یک میلیارد... این یعنی خلقت تصادفی غیر ممکن است.

 

به این دلیل گفتم یک میلیارد جفت تاس هم زمان چون برای به وجود آمدن نظام پیچیده ای مانند این دنیا ما به نه تنها میلیاردها میلیارد واکنش تصادفی همزمان بلکه به بیلیون ها بیلیون از آنها نیاز داریم.

 

نویسند: عدنان کریمی

 

  انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 568

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

دانلود جزوه کامل ماشین آلات کشاورزی (پاور پوینت)

عنوان فایل : دانلود جزوه کامل ماشینهای کشاورزی براساس کتاب تراکتورها و ماشینهای کشاورزی مولف : مهندس منصوری راد قالب بندی: پاورپوینت زبان :فارسی تعدادصفحات : 360 ص شرح مختصر : درس ماشین های کشاورزی جزء دروس اصلی رشته اقتصاد کشاورزیدر مقطع کارشناسی می باشد این درس در ... ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما