آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 1258
  • بازدید کل : 879363

گونه Pinus pinea. L


گونه Pinus pinea. L

کاشف: Linnaeus 1753

نام انگلیسی Stone pine همچنین به نام کاج سنگی ایتالیایی شناخته می شود. یک درخت مخروطی کوچک است. علیرغم گستردگی کاشت این گونه به صورت دست کاشت در سایر نقاط جهان منشاء اصلی و منطقه بومی این گونه هنوز به روشنی مشخص نیست. اما مطالعاتی که تا اکنون در مورد خاستگاه این گونه انجام شده نشان می دهد این گونه باید بومی منطقه مدیترانه مابین سوریه و پرتغال باشد. کاج سنگی بیشتر برای دانه های خوراکی مغذی حائز اهمیت است.

چوب این درخت دارای کیفیت پایین است اما با این وجود برای تولید وسایل منزل به کار می رود. از رزین آن برای تولید چسب استفاده می شود. کاربردهای دیگر شامل تثبیت شن و به عنوان درخت زینتی است.

کاج سنگی در مناطق گرم و ماسه ای و در مناطق با افتاب فراوان و درجه حرارت بالا کاشته می شود. علارغم تنوع ژنتیکی پایین این گونه، قادر است در مناطق با خاک های متنوع و اقلیم مختلف به رشد خود ادامه دهد. خاک های شنی و اسیدی را بیشتر ترجیح می دهد. خاک های آهکی را نیز تحمل می کند اما در خاک های خیلی لومی رشد خوبی ندارد.

 

 

نویسنده: عدنان کریمی

 

  انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 344

برچسب های مهم

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك از ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما