آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1139
  • بازدید دیروز : 889
  • بازدید کل : 879240

Pinus patula


Pinus patula

کاج پاتولا در انگلیسی به آن Patula pine و یا Mexican weeping pine گفته می شود. تا به 40 متر ارتفاع به خود می گیرد و قطر آن به 100 سانتیمتر می رسد. معمولا با یک تنه بلند و سلندریک و منفرد دیده می شود. این در شرایط ایده آل است، یعنی شرایطی که در توده و رویشگاه با تاج پوشش مناسب و بسته ایجاد می شود.

پوست درختان جوان نازک، پوست پوست، قرمز-قهوه ای، با افزایش سن ضخیم می شود و رنگ آن به ترکیبی از قهوه ای تیره و خاکستری می گراید و خشن و پوسته پوسته با صفحات بزرگ کشیده و شکاف های طولی عمیق ظاهر می شود.

کاج پاتولا بیشتر در جنگل های دست کاشت این گونه وجود دارد اما در گپ ها در جنگلهای اطراف جنگل کاری ها، زادآوری کرده وگسترش پیدا می کند.

برگها در دسته جات 3 و 4 و بعضی اوقات 5 تایی به طول 15 تا 25 سانتیمتر و به رنگ سیز کمرنگ تا زرد

مخروط ها به رنگ قهوه ای کمرنگ مایل به قرمز، مخروطی شکل و بر روی ساقه های کوتاه دیده می شود. آنها به صورت منفرد و یا گروهی دیده می شود. مخروطها دارای فلس های سخت و کمی برجسته هستند. دانه های بذر قهوه ای تیره و یا تقریبا سیاه هستند و بسیار کوچک تقریبا به قطر 5 میلیمتر هستند. با بال قهوه ای کمرنگ به طول 17 میلیمتر هستند.

 

  انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 307

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك از ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

کردستان - سنندج

تمام حقوق این وبسایت به تستفا تعلق دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما